Author: vanko
•6:41 PM

www.urhired.org.uk


Reader's Digest မွာဖတ္လိုက္ရတဲ့ စာေလးတစ္ပုဒ္ကို ျပန္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ စာေမးပြဲမွာထူးခြ်န္တဲ့သားသမီး၊ ျပိဳင္ပြဲေတြမွာအႏိုင္ရတဲ့သားသမီးကုိ မိဘမ်ားအေနနဲ႔ ခ်ီးက်ဴးၾကမွာပါ။ ဒါဟာအဆန္းမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သတိထားစရာတခုရွိပါတယ္တဲ့။ သင္ဟာ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈရလဒ္အေပၚမွာပဲ သိပ္အာ႐ံုစိုက္လြန္းရင္ ကေလးေတြစိတ္ထဲမွာ ခံယူခ်က္လြဲမွားမႈေတြျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ Columbia University က စိတ္ပညာရွင္ Carol Dweck ကစမ္းသပ္မႈတစ္ခု ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ကေလးေတြကို သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကို ခ်ီးက်ဴးအားေပးတာနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္မႈရလဒ္အေပၚ ခ်ီးက်ဴးအားေပးျခင္းတာ ဘယ္လိုအက်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတြ ကြဲျပားသလဲဆိုတာကို စမ္းသပ္ျပခဲ့ပါတယ္။

အရင္ဆံုး Dweck က ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ကေလးငယ္တစ္စုကို ဥာဏ္စမ္းပေဟဠိေလးေတြကို ေျဖဆိုေစပါတယ္။ ပေဟဠိေတြက လြယ္တာေရာ ခက္တာေရာပါတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေျဖႏိုင္ေလာက္တဲ့ အဆင့္ေပါ့ေလ။ မေျဖခင္မွာ သူက ကေလးတစ္ခ်ဳိ႕ကို "သားတို႔ သမီးတို႔ အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားရမယ္ေနာ္" လို႔ေျပာျပီး၊ ကေလးတစ္ခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ "သားတို႔ သမီးတို႔ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရေအာင္ လုပ္ရမယ္လို႔" ေျပာထားပါတယ္တဲ့။

ဥာဏ္စမ္းေမးခြန္းေတြ စျပီးေျဖဆိုတဲ့အခါမွာ 'အစြမ္းကုန္ႀကိဳးစားရမယ္'လို႔ အေျပာခံရတဲ့ကေလးငယ္ေတြက ပိုခက္ခဲတဲ့ ပုစၦာေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔ႀကိဳးစားၾကပါတယ္တဲ့။ ေနာက္တစ္ဆင့္အေနနဲ႔ သူတို႔ေလးေတြအဆင့္ထက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ပိုျမင့္တဲ့ အဆင့္က ဥာဏ္စမ္းပုစၦာေတြကို ေျဖဆိုခိုင္းတဲ့အခါမွာလည္း မေအာင္ျမင္ေပမယ့္ စိန္ေခၚမႈကိုစိတ္၀င္တစားလက္ခံျပီး ႀကိဳးစားၾကပါတယ္တဲ့။ အဲ.. ေနာက္ဆံုး final test အေနနဲ႔ ပထမဆံုးေျဖဆိုခဲ့တဲ့ေမးခြန္းေတြနဲ႔ အဆင့္တူပေဟဠိေတြကိုေျဖဆိုခိုင္းတဲ့အခါမွာေတာ့ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ ရမွတ္ဟာ ၂၅% ပိုတိုးတက္လာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ 'အမွတ္ေကာင္းေကာင္းရရမယ္' သို႔မဟုတ္ 'ထူးခြ်န္ရမယ္'လို႔ အေျပာခံရတဲ့ကေလးေတြကေရာ...။ သူတို႔ကေတာ့ ခက္ခဲမယ္ထင္တဲ့ ဥာဏ္စမ္းေမးခြန္းေတြကို ေရွာင္ရွားျပီး အမွတ္ျပည့္ရဖို႔ ေသခ်ာမယ့္ေမးခြန္းေတြကိုပဲ ေရြးျပီးေျဖၾကပါတယ္တဲ့။ ပိုခက္ခဲတဲ့ ေနာက္တစ္ဆင့္မွာေတာ့ သူတို႔ေလးေတြဟာ စိတ္ဓါတ္ေတြက်ျပီး စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္တဲ့။ ေနာက္ဆံုးအဆင့္အျဖစ္ ပထမဆံုးေမးခြန္းေတြကိုပဲ ျပန္ေျဖခိုင္းတဲ့အခါမွာေတာင္ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ ရမွတ္ဟာ ၂၀% က်သြားပါတယ္တဲ့။

Dweck ရဲ႕ ေကာက္ခ်က္က ဘာမ်ားပါလိမ့္။ သူကေျပာပါတယ္။ "က်ေနာ္တို႔ ကေလးေတြကို သူတို႔ရဲ႕ ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္မႈ ရလဒ္အတြက္ ခ်ီးက်ဴးတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔သူတို႔ေလးေတြကို တကယ္တမ္းေျပာလိုက္တာက "စမတ္က်ရမယ္။ အမွတ္ေကာင္းရမယ္။ အမွားအယြင္းျဖစ္စရာေတြကို မစြန္႔စားနဲ႔" လို႔ေျပာလိုက္တာပါပဲတဲ့။

ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈအေပၚ အေလးထားျခင္းက သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ စိတ္ကူး၊ စြမ္းရည္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေျပာင္းအလဲေလးေတြကို အခြင့္အေရးေလးေတြကို ဖြင့္ေပးလိုက္ျခင္းပဲျဖစ္တယ္လို႔ သူကဆိုပါတယ္။

ကေလးေတြကို ပံုစံခြက္ထဲရိုက္မသြင္းပဲ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ စိတ္ကူးစြမ္းရည္၊ ျပိဳင္ဆိုင္လိုစိတ္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္တက္ၾကြမႈေလးေတြကို ခြင့္ျပဳေပးႏိုင္ၾကပါေစ။
This entry was posted on 6:41 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 comments:

On 10:06 AM , ကဗ်ာမေလး said...

ကိုယ္တိုင္လည္း ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရဦးမယ္ ... ကေလးဘ၀ကစ ပံုသြင္းခံခဲ့ရတာ အမွတ္ရမိတယ္။

 
On 12:53 PM , Welcome said...

မိဘေတြရဲ႕ စုိးရိမ္စိတ္ကုိ နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။
ေကာင္းေစခ်င္လြန္းေတာ့လည္း
တစ္ခါတေလ လြဲေခ်ာ္မႈေတြ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။
ကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀တစ္ခုလံုးနဲ႔ သက္ဆုိင္ တာမုိ႔ ပုိအေလးထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။
မွ်ေ၀ေပးလို႔ေက်းဇူးပါ။

 
On 12:55 PM , ေအာင္ေျမ said...
This comment has been removed by the author.
 
On 12:56 PM , ေအာင္ေျမ said...

စာေကာင္းေပမြန္ေတြ
ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ေလ့လာသြားပါတယ္။

 
On 5:13 PM , Anonymous said...

မိဘေတြကေတာ့ အစိုးရိမ္လြန္တာပါ အမွန္ေတာ့ သူတို႕ကိုရုိက္မသြင္းပဲ ပံုမွန္ေလးပဲေဘးကေန ထိန္းေပးရင္ ပိုေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္ ဒါကေတာ့ကြၽန္မ အျမင္ပါရွင့္ အမွားပါရင္လည္း ခြင့္လြႊတ္ပါေနာ္.

 
On 8:34 PM , Anonymous said...

စာေကာင္းေလးပဲ..
ျပန္မွ်ေဝေပးတာေက်းဇူးပါ အားလံုးသိထားသင့္တယ္ေနာ္. :)