Author: vanko
•11:25 PM

အႀကံကုန္လို႔ ဆားခ်က္တယ္ မထင္ၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။ က်ေနာ္ တစ္ခါမွ ၀တၳဳေဆာင္းပါးေတြကို ကူးယူျပီး မေဖၚျပဘူးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီကေန႔ ဆရာႀကီးေအာင္သင္းရဲ႕ ကန္႔ကူလက္လွည့္ ေဆာင္းပါးေလးကို ျပန္ဖတ္မိျပီး စိတ္ထဲမွာ ၾကည္ႏူးမႈေရာ၊ ေလးစားမႈေရာ ျဖစ္လာလို႔ပါ။ မူလတန္းက ဆရာမကိုလည္း သတိရျပီး မ်က္ရည္လည္မိပါတယ္။ လူေတြအထင္မႀကီးတက္တဲ့ မူလတန္းျပ ဆရာေတြရဲ႕ အခက္အခဲ၊ တာ၀န္ေတြကို နားလည္ခံစားတက္ၾကေစဖို႔ပါ။ ဖတ္ျပီးသူေတြအတြက္ ျပန္အမွတ္ရေစသလို မဖတ္ရေသးသူေတြအတြက္လည္း ဆရာ႔ဂုဏ္ေက်းဇူးကို နားလည္ခံစားတက္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။ ဆရာႀကီးနဲ႔ သက္ဆိုင္သူေတြကို ခြင့္မေတာင္းႏိုင္တာကိုေတာ့ နားလည္ခြင့္လြတ္ေပးႏိုင္မယ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးက ရွည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သံုးပိုင္းခြဲျပီး တင္ေပးပါမယ္။ အားလံုးပဲ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

(ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခပ္ငယ္ငယ္ကေတာ့ ေက်ာက္သင္ပံုး ေက်ာက္တံနဲ႔ ေရးခဲ့ဘူးပါတယ္။ ဟုိးအရင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ သင္ပုန္းေပၚမွာ ကန္႔ကူဆံနဲ႔ ေရးခဲ့ၾကရပါတယ္တဲ့။ ကန္႔ကူလက္လွည့္ဆိုတာ ဆရာက ၀လံုးေလးမွ ၀ိုင္းေအာင္ မေရးတက္ေသးတဲ့ ကေလးကို သူ႔လက္ကေလးေပၚကေန အုပ္ကိုင္ျပီး လက္ထဲက ကန္႔ကူဆံေခ်ာင္းကေလးကို ဘယ္လိုလွည့္ရ ၀ိုက္ရမယ္ဆိုတာ သင္ေပးတာကိုေျပာတာပါ။ အဲဒီဟာေလးကို ညႊန္းတာပါ။ အဲဒီက စပ္ဆက္ျပီး လက္ထပ္သင္ေပးတယ္ ဆိုတဲ့ စကားလဲ ေပၚလာတာပါ။ မသိေသးတဲ့ ညီငယ္ ညီမငယ္ေလးေတြအတြက္ ဗဟုသုတပါ။ သိျပီးသား အစ္ကို အစ္မမ်ားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လွ်ာရွည္မိတာကို သည္းခံၾကပါခင္ဗ်ာ။)

(ေနာက္တစ္ခု ေျပာခ်င္တာက စာလံုးေပါင္းပါ။ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးမွာ "ကန္႔ကူလက္လွည့္"လို႔ ေပါင္းထားေပမယ့္။ အထဲက ေဆာင္းပါးမွာေတာ့ "ကံ့ကူလက္လွည့္" လို႔ ေပါင္းထားပါတယ္။ ဘယ္ဟာက မွန္မလဲေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး။ စာအုပ္မ်က္ႏွာဖံုးက စာလံုးေပါင္းအတိုင္းပဲ ေရးလိုက္ပါတယ္။)

ကန္႔ကူလက္လွည့္

ကြ်န္ေတာ္က တကၠသိုလ္တြင္ ဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့ဖူးပါသည္။ စာသင္ၾကားပို႔ခ်မႈတြင္လည္း အေျပာအေဟာ အသင္အၾကား ေကာင္းသည္ဟု အတန္အသင့္ နာမည္ရခဲ့ပါသည္။ တကၠသိုလ္မေရာက္ေသးမီကလည္း ေတာင္တြင္းႀကီးျမိဳ႕ "မိုးထိအလယ္တန္းေက်ာင္း" တြင္ အလယ္တန္းနည္းျပဆရာအျဖစ္ ႏွစ္ႏွစ္၊သံုးႏွစ္ခန္႔ အမႈထမ္းခဲ့ဖူးပါေသးသည္။ ထုိစဥ္ကလည္း သင္ၾကားမႈႏွင့္ပတ္သတ္၍ အတန္အသင့္ နာမည္ရခဲ့သည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ၾကြား၀ါေနျခင္းဟု မထင္ပါႏွင့္။ ကြ်န္ေတာ့အဖို႔ ဘာမွပင္ပင္ပန္းပန္း ႀကိဳးစားမေနဘဲ ထိုသုိ႔အဆင့္ေလာက္ထိေအာင္ ေရာက္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု စာသင္ေကာင္းသည္ဆိုေသာ ဆရာမ်ဳိးကိုလည္း "ေၾသာ္... စာသင္ေကာင္းတယ္ဆိုပဲ" ဟု ေအာက္ေမ့လိုက္႐ံုမွ်သာ ရွိပါသည္။
စာသင္ၾကားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာက္ဒူးတုန္ျပီး လန္႔သြားေလာက္ေအာင္ ႀကံဳရသည္မွာ ၁၉၆၃-၁၉၆၄ တစ္၀ိုက္ေလာက္ဆီက ျဖစ္ပါသည္။
သည္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က တကၠသိုလ္တြင္ ဆရာျဖစ္ေနေလျပီ။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းပိတ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့ဇာတိ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕သို႔ ျပန္သြားေလ့ရွိပါသည္။ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕ ျပန္ေရာက္သြားလိုက္လွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္အမ်ားဆံုး အခ်ိန္ျဖဳန္းေသာေနရာမွာ ေရႊအင္းေတာင္ဘုရားႀကီး ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚရွိ "အမ်ဳိးသားျပတိုက္"တြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုျပတိုက္ကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သူမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အမႈေဆာင္တစ္ေယာက္အျဖစ္ တက္ၾကြစြာလုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ေနလင့္ကစား ကၽြန္ေတာ့ကို အေ၀းေရာက္အမႈေဆာင္အျဖစ္ ထည့္သြင္းထားၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ရန္ကုန္တြင္ လုပ္ေဆာင္ဖြယ္ရွိသည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္ေပးရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕မွ တက္ၾကြစြာလႈပ္ရွားသူမ်ားတြင္ မိုးထိေက်ာင္းက မူလတန္းျပဆရာ 'ဦးဥာဏ္စိန္' တစ္ေယာက္လည္း ပါ၀င္ပါသည္။ မိုးထိေက်ာင္းႏွင့္ ေရႊအင္းေတာင္ဘုရားမွာ ကပ္လ်က္ရွိေနသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပတိုက္ဘက္သို႔သြားလွ်င္ ဆရာကိုဥာဏ္စိန္ဆီသို႔ ၀င္သြားေလ့ရွိပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္က မူလကေတာ့ အႏုပညာနည္းျပ (ပန္းခ်ီနည္းျပ)ဆရာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ဘာေၾကာင့္ရယ္မသိ ပန္းခ်ီနည္းျပဆရာမ်ားကိုလည္း စာသင္ဆရာလုပ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ သူက မူလတန္းဆရာအျဖစ္ 'သူငယ္တန္း'ကို သင္ၾကားေနရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္က သူႏွင့္ေထြရာေလးပါး စကားေျပာခ်င္ေသာေၾကာင့္ သူ႔အခန္းဆီလိုက္သြားပါသည္။ သူသင္ၾကားေနသည္ကို အမွတ္မထင္ တေစ့တေစာင္း လွမ္းၾကည့္ေနမိသည္။ ဘာစာမွသင္သည္လည္း မဟုတ္ပါ။ သင္ပုန္းေပၚတြင္ အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ ေရးေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ အ႐ုပ္က မတ္တပ္ရပ္ေနေသာ လိပ္႐ုပ္။ ထိုစဥ္က ကာတြန္းစာအုပ္မ်ားတြင္ ေတြ႔ရေသာ 'ဖိုးေရႊလိပ္'မွန္း ကၽြန္ေတာ္သိလိုက္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သာ သိသည္မဟုတ္ပါ။ သူ႔တပည့္ ကေလးေတြကလည္း သိၾကပါသည္။ "ေဟး...ဖိုးေရႊလိပ္ကြ" စသည္ျဖင့္ ေအာ္ၾကပါသည္။ သူက ထိုအ႐ုပ္၏လက္ထဲသို႔ တုတ္ေကာက္တစ္ခု တပ္ေပးလိုက္ျပန္သည္။ ကေလးေတြက "တုတ္ေကာက္နဲ႔ကြ"ဟု ေအာ္လိုက္ျပန္ပါသည္။ ပါးစပ္တြင္ ေဆးတံတပ္ေပးလိုက္ျပန္သည္။ ကေလးေတြက "ေဆးတံနဲ႔ေဟ့" စသည္ျဖင့္ ေအာ္လိုက္ၾကျပန္ပါသည္။
ထိုအ႐ုပ္ေရးျပီးမွ ကိုဥာဏ္စိန္က အတန္းထဲရွိ ကေလးမ်ားဘက္လွည့္ျပီး "တစ္ေန႔မွာ ဖိုးေရႊလိပ္ဟာ မနက္ေစာေစာ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ လမ္းမွာဘယ္သူနဲ႔ေတြ႔သလဲ ဆိုေတာ့..." ဟုေျပာလိုက္ျပီးေနာက္ သင္ပုန္းတစ္ဖက္စြန္းတြင္ အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ကို ေရးေနျပန္ပါသည္။ ကေလးေတြကလည္း ဘယ္သူနဲ႔မ်ားေတြ႕မည္လဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကျပန္ပါသည္။ စင္စစ္ ကေလးေတြသာမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေစာင့္ၾကည့္ေနမိပါသည္။ သူဆြဲေနေသာပံုမွာ တစ္စတစ္စ ပံုေပၚလာပါသည္။ ကေလးေတြက "ယုန္ကေလး"ဟု တစ္ေပ်ာ္တစ္ပါးႀကီး ေအာ္လိုက္ၾကျပန္ပါသည္။ ယုန္ကိုလည္း ဟုိဟာတပ္ သည္ဟာဆင္လိုက္ရာ မ်က္မွန္နဲ႔ အထုပ္အပိုးနဲ႔ ျဖစ္သြားျပန္ပါသည္။ သူက တစ္ခုခုတပ္ဆင္ေပးလိုက္တိုင္း ကေလးေတြကလည္း တေသာေသာႏွင့္ သေဘာက်ေနပါသည္။ သူကဆက္၍-
"အဲဒီလို ဘဘႀကီးဦးေရႊယုန္နဲ႔ ေတြ႔လိုက္ေတာ့ ဖိုးေရႊလိပ္က ဘယ္လိုလဲ ဘဘႀကီးရဲ႕ ဘယ္ၾကြမလို႔လဲ လို႔ေမးလိုက္တယ္။"
ေရွ႕ေလွ်ာက္ျပီး သူဆက္ေျပာေနသည္ေတြကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မမွတ္မိေတာ့ပါ။ အမွန္အတိုင္းေျပာရလွ်င္ ဘာရယ္မဟုတ္ သူ႔ပါးစပ္ထဲ ေရာက္လာသမွ် သူစိတ္ကူးေပါက္သမွ်ေတြကို ပံုလိုလိုဘာလိုလို လုပ္ျပီးေျပာေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာကိုဥာဏ္စိန္ ကၽြန္ေတာ့ကိုျမင္လိုက္ေတာ့ သူ႔ဘာသာသူ သေဘာက်စြာရယ္လိုက္ျပီး "လာေလဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားေရာ နားေထာင္သြားပါဦးလား" တဲ့။
"ေတာ္ပါျပီဗ်ာ၊ ေက်ာင္းဆင္းရင္သာ ဘုရားေပၚလာခဲ့ပါ" ဟု ရယ္ေမာေျပာဆိုျပီး ထြက္လာခဲ့ပါသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ သူ႔စာသင္ခန္းထိ ေရာက္သြားျပန္ေတာ့သည္။ ထိုနည္းတူ အ႐ုပ္ေတြေရးျပီး ေပါက္တက္ကရ ပံုျပင္လိုလို ဘာလိုလိုေတြ ေျပာေနတာကိုပဲ ေတြ႕ရျပန္ပါသည္။ သံုး,ေလးရက္ေလာက္ရွိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ...
"ခင္ဗ်ားက ဘာစာမွသင္တာလည္း မေတြ႕ရပါလားဗ်" ဟု ရယ္ေမာကာ ေမးလိုက္ေတာ့...
"စာသင္တာ အေရးႀကီးတာမွတ္လို႔ဗ်ာ၊ ဘယ္အခ်ိန္သင္သင္ ရတဲ့ကိစၥ" ဟု ရယ္ျပီးေျပာပါသည္။ ျပီးမွ "တကယ္ေျပာတာဗ်... စာသင္တာ ဘယ္အခ်ိန္သင္သင္ ျဖစ္တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကေလးေတြ ေပ်ာ္ေနဖို႔လိုတယ္။ ေက်ာင္းကို ေၾကာက္စရာႀကီးလို႔ ေအာက္ေမ့မသြားဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ဗ်။ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ေအာင္ လုပ္ေနရတာဗ်"
ကၽြန္ေတာ့စိတ္ထဲတြင္ "အင္း.. သူေျပာတာလည္း ဟုတ္သားပဲ" ဟု ေတြးလိုက္မိသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ေရာက္သြားေတာ့ သူလုပ္ပံုကိုင္ပံုကို ၾကည့္ခ်င္သည္ႏွင့္ ေက်ာင္းခန္းအျပင္ဘက္ ျပဴတင္းေပါက္နား ထိုင္ခံုေလးတစ္လံုးကိုခ်ျပီး ၾကည့္ေနမိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္အလန္႔ဆံုးကိစၥကို ထိုေန႔တြင္ ေတြ႔ရပါေတာ့သည္။
ေရွ႕ဆံုးတန္းက ကေလးတစ္ေယာက္မွာ တအီအီႏွင့္ ငိုေနပါသည္။ သူဆြဲေနေသာ အရုပ္ေတြကိုလည္းမၾကည့္၊ စာသင္ခန္းအျပင္ဘက္သို႔သာ တၾကည့္ၾကည့္လုပ္ျပီး တအီအီငိုေနပါသည္။ ကေလးၾကည့္ရာဆီ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ မန္က်ည္းပင္ရိပ္တြင္ ထိုင္ေနေသာ မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္ကလည္း ထိုကေလးကို ရွိသည္ပင္ မေအာက္ေမ့၊ သူ႔ဘာသာ အရုပ္ေတြကိုေရးလိုက္ ပံုေျပာလိုက္ လုပ္ေနပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထိုကေလးကိစၥကို ကိုဥာဏ္စိန္ ဘာလုပ္မလဲ ဆိုသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနမိပါသည္။ အေတာ္ေလးၾကာေတာ့ ကိုဥာဏ္စိန္က ျပဴတင္းေပါက္မွ အျပင္သို႔လွမ္းၾကည့္လိုက္ျပီး ...
"ေဒၚေအးသာ စိတ္ခ်လက္ခ် ျပန္စမ္းပါ။ ခင္ဗ်ားမရွိရင္ ခင္ဗ်ားေျမးကို က်ဳပ္ထိန္းႏိုင္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားရွိေနလို႔ကေတာ့ ဒီေကာင္တစ္သက္လံုး အငိုတိတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး"
ထိုသို႔ေျပာလိုက္ကာမွ ဟိုအေကာင္ကေလးကလည္း အသံျမွင့္ျပီး စီကနဲငိုလိုက္ျပန္ပါေတာ့သည္။ အဘြားျဖစ္သူ အေဒၚႀကီးကလည္း သူ႔ေျမးကို သံေယာဇဥ္မျဖတ္ႏိုင္ပဲ ေပကပ္ကပ္လုပ္ေနပါသည္။
"ခက္တယ္ဗ်ာ ... ကေလးေတြကို ထိန္းရတာ က်ဳပ္မေၾကာက္ပါဘူး။ အဲဒီလို အဘြားႀကီးေတြကို ထိန္းရတာ အခက္ဆံုးပဲ" ဟု ညည္းသလိုလိုႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့ကို လွမ္းေျပာပါသည္။
"ကဲ မျပန္ခ်င္လည္း ေနဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ကေလးမျမင္ေလာက္တဲ့ေနရာ ဟိုဘက္ေထာင့္ကြယ္မွာျဖစ္ျဖစ္ သြားေနစမ္းပါ"
ကိုဥာဏ္စိန္ အထပ္ထပ္ေျပာမွ အဘြားႀကီးလည္း မသြားခ်င္သြားခ်င္ ေထာင့္ကြယ္ကေလးသို႔ ထြက္သြားပါသည္။ သူ႔အဘြားကို မျမင္လိုက္ရေတာ့ ဟိုခ်ာတိတ္ကလည္း ငိုလိုက္သည္မွာ တစ္တန္းလံုး သူ႔ကို ၀ိုင္းၾကည့္ေနၾကရေအာင္ပင္ ျဖစ္သည္။
ကိုဥာဏ္စိန္ကေတာ့ သူ႔အရုပ္ေတြကို ဆက္ျပီးေရးျပန္သည္။ ကေလးေတြကလည္း ေခြးရုပ္ကေလးကြ၊ ေၾကာင္ရုပ္ကေလးကြ စသည္ျဖင့္ ေအာ္လိုက္ၾကျပန္သည္။ ဟိုခ်ာတိတ္ကေတာ့ သူမ်ားေတြက စီကနဲေအာ္လိုက္လွ်င္ ကေယာင္ကတမ္း ခဏေလာက္ အငိုရပ္လိုက္ျပီး အရုပ္ကိုလွမ္းျပီး ၾကည့္လိုက္သည္။ ျပီးေတာ့ အျပင္ကိုလွမ္းၾကည့္ အဘြားကိုရွာျပီးေနာက္ တအီအီ ငိုျပန္ပါေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထိုကေလးႏွင့္ ကိုဥာဏ္စိန္ကို ၾကည့္ျပီး စိတ္အိုက္လွပါျပီ။ ငါဆိုရင္ ဘာလုပ္မလဲ ေတြးလိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ဘာမွမလုပ္တက္ပါ။ ရိုက္ႏွက္ပစ္လိုက္ရေအာင္ကလည္း တကယ့္လူမမည္ကေလးကို ဒီလိုလုပ္လို႔ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။
ကိုဥာဏ္စိန္ကေတာ့ ခပ္ေအးေအးပါပဲ။ အရုပ္ေတြေရးလိုက္၊ ပံုျပင္ေတြလိုလို ေျပာလိုက္၊ ဟိုခ်ာတိတ္ကလည္း ငိုျမဲပါပဲ။
အေတာ္ေလးၾကာလာေတာ့ ကိုဥာဏ္စိန္လည္း စိတ္ကုန္လာပံုမ်ဳိးႏွင့္ ထိုကေလးကို စိုက္ၾကည့္ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာက ျပံဳးစိစိပါပဲ။ ဟိုေကာင္က သူ႔ကို ဆရာစိုက္ၾကည့္ေနမွန္းသိေတာ့ ခဏမွ် ဆရာကိုျပန္ၾကည့္ျပီး အငိုတိတ္သြားပါသည္။ ျပီးေတာ့ စီကနဲ ခပ္က်ယ္က်ယ္ႀကီး ငိုလိုက္ျပန္ပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္က အတန္းဘက္လွည့္ျပီး ကေလးမ်ားအား ...
"ေဟ့ေကာင္ေတြ မင္းတို႔ေတြ႔တယ္ မဟုတ္လား။ ဒီေကာင္ ေက်ာင္းေရာက္ျပီဆိုကတည္းက ငိုတာ ခုထက္ထိ မတိတ္ဘူးကြ။ ဒီေကာင့္မွာ 'အငို'ေတြ အမ်ားႀကီးပါလာတယ္။ သူတစ္ေယာက္တည္း ငိုေနလို႔ကေတာ့ ကုန္မွာမဟုတ္ဘူး။ မင္းတို႔ပါ၀ိုင္းျပီး ငိုေပးလိုက္ၾကစမ္းကြာ။ ဒါမွ သူ႔အငိုေတြ ျမန္ျမန္ကုန္မွာ"
က်န္တဲ့ေကာင္ေတြကလည္း သေဘာေပါက္ျမန္လိုက္တာ မေျပာပါႏွင့္ေတာ့။ တစ္တန္းလံုး မ်က္စိကို လက္ဖမိုးႏွင့္ပြတ္ျပီး တအီးအီး ငိုခ်င္ေယာင္ေဆာင္လိုက္ၾကသည္မွာ ကၽြက္ကၽြက္ညံသြားပါေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အသံထြက္ေအာင္ ရယ္ေနမိပါသည္။ ဟိုခ်ာတိတ္က သူ႔ေဘးက ကေလးေတြကို ၾကည့္ျပီး ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ႏွင့္ အငိုတိတ္သြားေတာ့ ပို၍ပင္ ရယ္မိပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္က ...
"ဟိုး... ေတာ္ျပီ။ အငိုေတြ ကုန္သြားျပီ" ဟု လက္တားျပီး ေအာ္လိုက္ေတာ့ ကေလးေတြက တ၀ါး၀ါးရယ္ေမာျပီး အငိုရပ္သြားၾကပါသည္။
ဟိုအေကာင္လည္း ကေယာင္ကတမ္း အငိုရပ္ျပီး က်ီးၾကည့္ေၾကာင္ၾကည့္ ျဖစ္ေနပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္ကေတာ့ သူ႔ကို လွည့္လို႔မွ်ပင္ မၾကည့္ေတာ့ပဲ သူ႔ဘာသာ အရုပ္ေတြေရးလိုက္ ပံုျပင္ကိုေျပာလိုက္ လုပ္ေနျပန္ပါသည္။ ဟိုငနဲေလးကလည္း သူေျပာေနသည့္ ပံုျပင္ကို နားေထာင္သလိုလို လုပ္လိုက္၊ အရုပ္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ လုပ္ေနပါသည္။ ခဏၾကာေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး သတိရလိုက္ျပန္သည္မသိ အီကနဲ ငိုလိုက္ျပန္ပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္က...
"ဟ.. အငိုေတြ မကုန္ေသးဘူးကြ၊ က်န္ေသးတယ္"
ကိုဥာဏ္စိန္ စကားဆံုးေအာင္ မေျပာလိုက္ရပါ။ တစ္တန္းလံုး တေပ်ာ္တပါးႀကီး ၀ိုင္း၀န္းျပီး ငိုခ်င္ေယာင္ ေဆာင္လိုက္ၾကျပန္ပါသည္။ သူတို႔တစ္ေတြက သည္လိုငိုလိုက္ရျခင္းပင္ အရသာေတြ႔ေနၾကပံု ေပၚေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူတို႔ကိုၾကည့္ျပီး ရယ္လို႔သာ ေနရပါေတာ့သည္။
ဟိုငနဲေလးလည္း မငို၀ံ့ေတာ့ေလာက္ေအာင္ပင္ ျဖစ္သြားပါသည္။ ကိုဥာဏ္စိန္စကားႏွင့္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ 'အငို'ေတြ ကုန္သြားျပီေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အထက္တြင္ ေျပာျပခဲ့သည့္အတိုင္း တကၠသိုလ္က ဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုကေလးငယ္၏ ျပႆနာကို ၾကည့္ျပီး ေခါင္းေျခာက္လိုက္သည္မွာ မေျပာတက္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ "ဒီကေလးကို အငိုတိတ္ေအာင္ လုပ္ပါ။ မလုပ္ႏိုင္ရင္ မင္းကိုသတ္မယ္" ဟု ဆိုလာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ေသဖို႔သာလွ်င္ ရွိပါသည္။ ဘာမွ်တက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
ေက်ာင္းဆင္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကိုဥာဏ္စိန္ ဘုရားဘက္သို႔ ထြက္လာၾကေတာ့ ...
"ကိုဥာဏ္စိန္ ခင္ဗ်ားေတာ္တယ္ဗ်။ ဟိုေကာင္ အငိုတိတ္သြားေအာင္ လုပ္ႏိုင္တာ သိပ္သေဘာက်တာပဲ။ က်ဳပ္ဆိုရင္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိတာနဲ႔ ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ ေရာက္ေနမွာ"
"ဒီလိုပဲေလဗ်ာ.. သင့္သလို ၾကည့္တြယ္လိုက္ရတာပဲ"
သူကေတာ့ သည္လိုပဲ ခပ္ေပါ့ေပါ့ ေျပာပါသည္။ တကယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အဖို႔ ခပ္ေပါ့ေပါ့ကိစၥ လံုး၀မဟုတ္ပါ။ ေၾကာက္စရာ ဧရာမကိစၥႀကီးျဖစ္ေနတာ အမွန္ပါ။
ကၽြန္ေတာ့အဖို႔ သူငယ္တန္း သင္ၾကားမႈကို စိတ္၀င္စားေနပါျပီ။
ေနာက္တစ္ေန႔ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ့ ဟိုခ်ာတိတ္ကို သတိထားျပီး ၾကည့္လိုက္မိပါသည္။ ငိုေတာ့ ငိုထားဟန္တူပါသည္။ သူ႔အဘြားကိုေတာ့ မေတြ႔ပါ။ ကြယ္ရာေထာင့္တစ္ေနရာတြင္ တစိုးရိမ္ရိမ္ ေစာင့္ေနလိမ့္ဦးမည္ ထင္ပါသည္။
ကိုဥာဏ္စိန္၏ သင္ခန္းစာကေတာ့ တစ္ဆင့္တက္သြားပါျပီ။ သူ႔အမူအရာက ျမဴးျမဴးရႊင္ရႊင္၊ ေဖာ္ေဖာ္ေ႐ြေ႐ြ၊ ေပ်ာ္စရာႀကီး။ အသံကလည္း ၾကည္ၾကည္ခ်ဳိခ်ဳိ။
"ကဲ.. ဒီေန႔ေတာ့ မင္းတို႔ကို ဆီသီးေကၽြးမယ္။ ဆီးသီးစားၾကမလားေဟ့"
"စားမယ္"
တစ္အုပ္ႀကီး ေအာ္ျပီး ေျဖလိုက္ေသာအသံ။
"ဆီးသီး စားခ်င္တဲ့သူ လက္ညွိဳးေထာင္"
တစ္တန္းလံုး လက္ေထာင္ၾကပါသည္။ ဟိုခ်ာတိတ္ကို သတိထားျပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူမ်ားလို လက္မေထာင္ပါ။ ကိုယ္ကို ေရွ႕ခပ္ကိုင္းကိုင္း ညႊတ္ျပီး ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းႏွင့္ ကိုဥာဏ္စိန္ကို ေမာ့ၾကည့္ေနပါသည္။ 'ဆီးသီးတကယ္ေကၽြးမွာလား' ဟု စဥ္းစားေနပံုပါသည္။ သူသာမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကိုဥာဏ္စိန္ကို ဘာေတြအၾကံအဖန္ လုပ္ဦးမလဲဟု ေတြးေနမိပါသည္။ ဘယ္လိုမွ မွန္းလို႔မရ႐ုိး အမွန္ပါ။

ဒုတိယပိုင္းကို ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။
This entry was posted on 11:25 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: